Home staging

Home staging nieruchomości

Home Staging i Decluttering 

Home staging to wizualne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. Jego celem jest atrakcyjne zaaranżowanie wnętrza, podkreślenie jego unikalnego charakteru aby wzbudzić zainteresowanie jak największej liczby poszukujących dany rodzaj nieruchomości. W wyniku działań home stagingu powinno się uzyskać szybszą sprzedaż lub wynajem nieruchomości za możliwie najwyższą cenę. Dzieje się tak dlatego, że ludzie “kupują oczami” i niestety wiele osób nie potrafi sobie pewnych rzeczy wyobrazić. Muszą je zobaczyć. Dlatego stosowanie technik home stagingu pozwoli zmienić wygląd nieruchomości z "do mieszkania" na "do sprzedania". Nieruchomość przygotowana do sprzedaży lub wynajmu staje się miejsca przyjaznego dla aktualnych lub wcześniejszych mieszkańców produktem atrakcyjnym dla nabywców.

Decluttering natomiast polega na usunięciu zbędnych przedmiotów, zorganizowaniu nieco innego sposobu przechowywania oraz odpersonalizowaniu wnętrz (przede wszystkim ukrycie przedmiotów osobistych: kosmetyki, zdjęcia, bibeloty, dewocjonalia)

Home staging, statystyki

Wg badań przeprowadzonych wśród amerykańskich agentów nieruchomości (Raport NAR: “2021 Profile of Home Staging”) aż 82% z agentów obsługujących nabywców uważa, że home staging ułatwia kupującym zwizualizowanie sobie mieszkania czy domu jako ich przyszłego miejsca zamieszkania. Natomiast 47% agentów obsługujących sprzedawców sądzi, że home staging miał wpływ na postrzeganie nieruchomości przez większość nabywców. Ponadto w opinii ponad połowy agentów sprzedających dzięki home stagingowi wzrosły ceny nieruchomości - przy czym blisko 30% uważa że nawet o 6% i więcej. 54% agentów nieruchomości uważa, że home staging skrócił czas sprzedaży nieruchomości.

Home staging, czy to się opłaca?

Home staging zdecydowanie przyspiesza sprzedaż nieruchomości. Po pierwsze, dzięki atrakcyjnym zdjęciom już na wstępie oferta spotyka się z dużo większym zainteresowaniem niż oferty z na szybko zrobionymi zdjęciami nieprzygotowanych wnętrz. Po drugie, oglądający odpowiednio przygotowaną do prezentacji nieruchomość, łatwo są w stanie wyobrazić sobie dane mieszkanie czy dom jako własne (m.in. dzięki odpersonalizowaniu przestrzeni i zastosowaniu neutralnych kolorów).


Home staging pozwala również na uzyskanie wyższej ceny transakcyjnej oferowanej nieruchomości. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy decydujemy się na szerszy zakres działań niż stylizacja do sesji zdjęciowej. W zależności od potrzeb możemy przeprowadzić drobne naprawy, zmienić kolor ścian, wymienić żyrandole, zmienić funkcje poszczególnych pomieszczeń, kupić lub wypożyczyć meble, itp. Takie metamorfozy potrafią całkowicie odmienić mieszkanie! Bywa, że oglądający je później właściciel zastanawia się, czy na pewno chce je sprzedać 😉

Home staging - ile to kosztuje?

Trudno konkretnie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje home staging. Zależy to m.in. od nieruchomości – jej stanu, powierzchni, liczby pomieszczeń – i zakresu prac. 
Inwestycje właścicieli sprzedawanych przez nas nieruchomości, w tym również tych opisanych powyżej, wahają się najczęściej od 500 zł (prosta stylizacja do zdjęć) do kilku tysięcy złotych (z naprawami drobnych usterek, malowaniem, zakupem / wypożyczeniem mebli).

Home staging - dlaczego warto? 

Choć home staging jako narzędzie wykorzystywane przy sprzedaży nieruchomości nie jest w Polsce tak rozpropagowane jak np. w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej (USA), to coraz więcej agentów i agencji nieruchomości, które chcą zapewniać swoim klientom wysoki poziom obsługi rekomendują to rozwiązanie.
Korzyści jakie mogą wynikać z home stagingu to m.in. możliwość uzyskania wyższej ceny, szybsza sprzedaż, wyróżnienie oferty na rynku. Warto więc przynajmniej rozważyć skorzystanie z tej usługi. Decydując się na współpracę z profesjonalnym agentem nieruchomości często przy jej rozpoczęciu można otrzymać zestaw wskazówek i rekomendacji do home stagingu wraz z kosztorysem, dzięki czemu łatwiej będzie podjąć decyzje o wdrożeniu zmiany.

I na koniec jeszcze jedna ważna uwaga! Właściciele nieruchomości są często bardzo do nich przywiązani – sami je projektowali, kupowali meble, z każdą częścią mieszkania czy domu wiążą ich jakieś wspomnienia. Trudno im więc czasem zgodzić się na ingerencję home stagera – rezygnują z proponowanych zmian lub zgłaszają do nich kolejne uwagi, które zupełnie zmieniają finalny efekt. Tymczasem podejmując decyzję o sprzedaży, musimy się już z tą nieruchomością mentalnie pożegnać. Od tej chwili zdecydowanie ważniejsze będzie to, jak nieruchomość odbierać będą potencjalni nabywcy niż to, czy będzie się podobała aktualnemu właścicielowi (choć oczywiście jedno drugiego nie wyklucza!) Warto zdać się na eksperta, który ma doświadczenie i doskonale wie, co zrobić, by trafić w gust jak największej rzeszy potencjalnych kupujących.

Zapraszamy do przeczytania artykułu "Home staging przy sprzedaży nieruchomości. Czy to się opłaca", z którego pochodzą fragmenty tekstu. 

Nasze usługi:
  • Home staging przy sprzedaży nieruchomości
  • Home staging przy wynajmie nieruchomości
  • Agencja nieruchomości z home stagingiem
  • Decluttering nieruchomości na sprzedaż
  • Porządkowanie i poprawianie atrakcyjności mieszkań lub domów
  • Przyspieszanie sprzedaży / wynajmu nieruchomości dzięki stylizacji wnętrz
  • Domowe metamorfozy 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.