Umowa pośrednictwa

Umowa pośrednictwa przy zakupie, sprzedaży lub nabyciu nieruchomości

Rozpoczęcie realizacji usług pośrednictwa przez agencję nieruchomości (pośrednika) uwarunkowane jest podpisaniem umowy pośrednictwa. To wynika z przepisów prawa (Ustawa o gospodarce nieruchomościami). Do umowy pośrednictwa obowiązkowo dołączany jest dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) pośrednika, a do umów z konsumentami odpowiednie druki klauzul konsumenckich. Wybierając współpracę z pośrednikiem współpraca może bazować na jednym z rodzajów umoów pośrednictwa. 

Umowa zwykła (umowa otwarta) - ze sprzedającym lub wynajmującym

W ramach tej umowy klienci mogą zawierać umowy z kilkoma agencjami. Główne działania pośredników będą oparte o standardowy marketing (np. poprzez portale internetowe) lub kierowanie oferty do bazy klientów danego biura. Taka umowa może być zawarta ze sprzedającym lub wynajmującym (właścicielem, pełnomocnikiem lub innym umocowanym dysponentem nieruchomości). 

Umowa ekskluzywna (umowa z klauzulą wyłączności) - ze sprzedającym lub wynajmującym

To kompleksowa obsługa jednego, wybranego doradcy, który staje się koordynatorem oferty na rynku, współpracuje z innymi pośrednikami w poszukiwaniu klientów oraz oferuje szerokie działania marketingowe, inwestując w promocję. Taka umowa może być zawarta ze sprzedającym lub wynajmującym (właścicielem, pełnomocnikiem lub innym umocowanym dysponentem nieruchomości). 

Umowa z poszukującym - z kupującym lub najemcą

W ramach tej umowy możemy zapewnić komfortowy i bezpieczny proces związany z nabyciem lub najmem nieruchomości. Może ona obejmować czynności związane z poszukiwaniem nieruchomości albo z pomocą w zakupie konkretnie wskazanego mieszkania, lokalu, domu, gruntu czy obiektu lub w jego wynajęciu. Wyszukując nieruchomość korzystamy z szerokej bazy ofert nieruchomości dostępnych w naszym biurze, w sieci współpracujących biur MLS oraz na rynku bezpośrednim. Dzięki naszemu zaangażoawniu i współpracy w różnorodnych systemach wymiany ofert możemy zaoferować propozycje mieszkań czy domów niedostępnych jeszcze na otwartym rynku (tzw. oferty spod lady). 

Jak możemy pomóc?

Przed podpisaniem umowy pośrednictwa nasz doradca dokładnie wyjaśni Państwu zasady współpracy, warunki umowy, przekaże informacje dotyczące wymaganych dokumentów lub koniecznych działań do wykonania z Państwa strony. Mając na uwadze wysoką jakość świadczonych usług oraz gwarancję kompleksowej i profesjonalnej obsługi, będziemy rekomendować współpracę na podstawie ekskluzywnej umowy pośrednictwa (tj. umowy pośrednictwa z klauzulą wyłączności).

Obsługując kilka lub kilkanaście ofert nieruchomości, nasz doradca może zapewnić, że na Państwa ofertę będzie mieć odpowiednio dużo czasu, aby ją skutecznie sprzedać. Będzie dbać o to, aby cały proces przebiegał przyjaźnie i komfortowo.


Białe Lwy - umowa pośrednictwa


Więcej szczegółów odnośnie współpracy:
Sprzedaż nieruchomości
Zakup nieruchomości
Standardy współpracy

Umowa ekskluzywna - dlaczego warto

Dlaczego warto współpracować z biurem nieruchomości w oparciu o umowę ekskluzywną (umowę pośrednictwa z klauzulą wyłączności)?

Jeden agent, koordynujący cały proces

Klient współpracuje z jednym agentem nieruchomości, który staje się koordynatorem oferty na rynku, agreguje wszystkie informacje i jest odpowiedzialny za cały proces związany ze sprzedażą lub wynajmem nieruchomości. Dzięki temu nasi Klienci śpią spokojnie, wiedząc, że wszystkimi sprawami związanymi z transakcją zajmie się konkretna, znana im i profesjonalna osoba, która zastąpi ich w całym procesie prowadzącym do sprzedaży lub wynajmu.

Wysoka skuteczność, efekt synergii

Agent i klient grają “do jednej bramki”, co zwielokrotnia efektywność działania (efekt synergii). Mając zaufanie i lojalność klienta, agent może przeznaczyć swój czas i skupić się na poszukiwaniu najlepszego nabywcy lub najemcy, jak też dokonać transakcji na najlepszych możliwych do uzyskania w danym momencie warunkach. Dzięki temu nasi Klienci sprzedają korzystniej.

Najlepszy marketing, bo indywidualnie dopasowany

Agent przygotowuje dobry marketing i promocję oferty, gdyż wie, że jest to pewna inwestycja, która da zwrot w postaci sprzedaży - i szybkiej, i na właściwym poziomie cenowym. Możliwość doboru najlepszych sposobów promowania nieruchomości, widoczność we właściwych kanałach promocyjnych, a także szeroki wachlarz narzędzi sprawiają, że oferta jest dobrze wypromowana, widoczna na rynku, atrakcyjna i łatwiejsza do znalezienia przez potencjalnych nabywców lub najemców. Dzięki temu, na ofertę zgłasza się więcej chętnych, co pozwala szybciej i drożej sprzedać lub wynająć nieruchomość.

Prezentowanie lokalizacji poprawia pozycjonowanie

Agent nie ukrywa lokalizacji, gdyż informacja na temat gdzie dokładnie nieruchomość się znajduje może przyciągnąć nabywców lub najemców zainteresowanych właśnie tym miejscem. Dodatkowo na nieruchomości agent może zamieścić baner lub tablicę z informacją na sprzedaż (na wynajem), co wydatnie zwiększy liczbę kontaktujących się osób. Osoby, które mają wąskie preferencje lokalizacyjne są gotowe często więcej zapłacić za nieruchomość w oczekiwanym położeniu. Dzięki temu możemy uzyskać lepsze warunki transakcji i sprzedać lub wynająć drożej.

Współpraca z innymi pośrednikami na rynku

Agent współpracuje z innymi agentami i pośrednikami działającymi na rynku, którzy mogą mieć klientów zainteresowanych taką ofertą. Współpraca odbywa się w ramach zorganizowanych systemów współpracy (MLS), jak i poprzez bezpośrednie kontakty z lokalnymi agentami, nawet jeśli nie uczestniczą oni w takich systemach. Jeśli inny agent ma klienta, który mógłby być zainteresowany nieruchomością - chętnie i z radością będziemy z nim współpracować. Przygotujemy specjalne materiały i informacje, z których będzie mógł korzystać. Oferta jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych agentów i biur nieruchomości, a w przypadku współpracy systemowej dostępna poprzez aplikacje wykorzystywane do obsługi klienta w biurach nieruchomości czy na ich stronach. Dzięki temu wielu pośredników oferuje swoim klientom nieruchomość, a cała prezentacja oraz przekazywane informacje są spójne, jednolite i wcześniej autoryzowane.

Cały czas z ręką na pulsie

Agent śledzi na bieżąco wszystko to, co dzieje się z ofertą, analizuje aktywności, obserwuje lokalny rynek, oferty konkurencyjne, zmieniające się trendy. Wszystkimi istotnymi informacjami dzieli się regularnie z klientem oferując porady i rekomendacje. Dzięki temu nasi Klienci są lepiej poinformowani, wiedzą na jakim etapie znajduje się proces sprzedaży lub wynajmu i mogą podejmować decyzje w oparciu o fakty.